خیلیها هنوز هم دستمال کاغذی را با نام کلینکس Kleenex میشناسند، برندی آمریکایی که ۵۰ سال پیش با آمدنش فرهنگی جدید را پایه گذاری کرد و سالها طول کشید تا جای دستمالهای گلدوزی شده توی جیب را بگیرد.
همچنین به سرعت دستمال کاغذی از کالایی تشریفاتی به کالایی مصرفی تبدیل شد و امروز با انواع و اقسام برندها و طرحها در بسته بندیهای زیبا و خلاقانه گرفته تا فروش رولی و فلهای در حال رقابت هستند تا هر یک از کارخانههای چند میلیاردی تا کارگاههای چند ده میلیونی سهمی از این بازار بی انتها را از آن خود کنند.
بازاری که سرانه مصرفش یکدهم سرانه مصرف در دنیاست یعنی جای رشدی بیش از آنچه که بتوان تصور کرد، پس میتوان نتیجه گرفت که هنوز با گذشت ۵۰ سال از ورود این کالا به کشور، بازاری بکر برای برندها و تثبیت نامشان برای آینده این محصول وجود دارد.
و حال دیگر دستمال کاغذی تنها بعنوان یک کالای مصرفی دیده نمیشود و جایگاهی والاتر از یک محصول مصرفی پیدا کرده است و صاحبان برندهای مختلف مخصوصاً آنها که در زمینه شوینده، بهداشتی و آرایشی فعال هستند از این کالا هم به عنوان یک آیتم تبلیغاتی و هم درآمدزا استفاده میکنند تا نام دیگر محصولاتشان را روزانه در معرض دید مشتریان قرار دهند.
کافیست نگاهی به اطراف خود بیاندازید، بر روی میز آرایش، میز ناهارخوری، میز کنفرانس و حتی پیشخوان آشپزخانه شما !